Pages

Apr 22, 2011

In Vain


You are not here
It's raining in vain
We won't be able to get wet together...
This river's struggling is in vain
We won't be able to sit on coast and watch...
The roads drag on 
And get tired in vain
We won't be able to walk together. 
Longings and separations are in vain
We are so far away
That we won't be able to cry together...
I love you in vain
I live in vain 
We won't be able to share the life...

Original Poem BOŞUNA Written by AZİZ NESİN
Translated by Sihirli Yazılar 

2 yorum:

Artistic Communism said...

Şiirleri kötü A.Nesin'in Beyhan, yazılarına laf yok.Eleştiriler almış her zaman bu konuda.Bende aynı fikirdeyim.Bunu okumamıştım,fena sayılmıyö yada belki ben yorgun olduğumm için farkında değilim:))
Hafif dokundu bana.
Neyse...Çaw!:)

Sihirli Yazılar said...

Şiirleri beğenilmiyorsa İngilizce'ye çevirmeyeyim bir daha.. Evet, ben de çok beğenmemiştim aslında, hadi bir tane de Aziz Nesin'den olsun diye çevirdim bunu. Şiir yerine belki bir yazısını çeviririm ilerde. Hangi yazısını, bilmiyorum şu an... Fikir vermen iyi oldu. Sağol. Çaw:)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...